Alla helgons dag.

Idag ska vi gå och lägga ljus på mormor och morfars grav. Vill nästan göra det själv men ja, det går ju inte. Jag önskar verkligen att jag hade lärt känna dom bättre innan dom dog. Mamma tycker jag är så lik båda av dom så det hade varit roligt att veta hur dom var. Jag har för då minnen för att riktigt minnas dom. Morfar minns jag mer, alltid med godis, kaffe bönor(?) och dom där andra jag tycks minnar han kallade "negerögon". Syster väckte ett minne som jag hade glömt helt, när jag tog med muppen till honnom och gick omkring med den medans den skakade på huvuden och "sjöng" Barbie girl. Han tyckte den var så rolig. Mormor minns jag nästan inte alls. Bara att hon va hur snäll som helst. Jag fick en fiol av dom, och jag undrar verkligen var den tog vägen. Skulle vilja ha den i mitt rum igen. Men jaja. Vi ska i allfall dit och lämna ljusen där. Annars då? Annars är det inte persis en bra dag. Men man får ta den som den kommer antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0