Öppet hus

Idag i skolan var det öppet hus, och jag, Patti, Tippan och Elon skulle representera svenska 2 klassen för 1sta års eleverna. Vi satt där i ungefär 1 timme innan läraren kom fram till att ingen ville prata med oss och att vi kunde gå hem. När vi var klara så bestämde sig Patti, Tippan och Elon för att gå hem, medans jag stannade kvar ett bra tag med Elin, Anna, Nick , hans kompis Ludde och Faidon. Vi hängde i musik rummet i säkert över en timme, vilket var ganska trevligt och kul. Elin lärde mig lite trummor vilken jag absolut ÄLSKADE! Anna var som vanligt Anna och hoppade omkring medans alla andra spelade musik. Men ja det var kul iallafall och jag skulle GÄRNA göra om det. Det ända jag inte gillade var att en viss meniska fortfarande ignorerade mig för nått jag inte vet vad jag gort. Jag vet inte om jag bara var arg eller ledsen, men jag tror nog mer att jag var ledsen. Ledsen över att ha förlorat en vän som jag väldligen tyckte om, som jag brydde mig om. Och äntligen hade jag samlat ihop tillräkligt med mod för att konfrontera honnom om det, men han bara låstades skämta bort det och han verkade verkligen inte vilja prata om det. Jag blev så frustrerad och ledsen att jag faktiskt gick till skol toaletten och nästan grät! Och jag gråter nästan ALDRIG! Så som ni kanske gissar betyder det mycket för mig om vi kunde bli vänner igen och om jag fick veta vad jag hade gort. Men jaja resten av dagen var ju hyffsat bra. så jag får fokusera på det.
Imorgon så har vi det andra och sista Nationella provet... och för ena halvan av det får vi inte använda miniräknare... så jag är lite orolig över hur det kommer att gå. Men jg hoppas det kommer att gå bra. Tills nästa gång. Ha det bra och ta hand om dig själv och folk som du bryr dig om. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0