Snö, kyla och snöbollskrig!

Nu har det varit ett tag sen jag skrev, men jaja, man kan ju inte skriva HELA tiden. Så sen sist jag skrev så har det inte hänt så mycket, men det som har hänt är detta:

- Såg Twilight på bio (jag läste halva boken)
- Hadde ett exam i skolan
- Vaknade klockan 8 i lördags och märkte att.. DET SNÖADE!( WOOOOOOOO)

Ja som vi alla har märkt nu, så snöar det och har gort det i ungefär tre dagar nu. Snö är ett av det bästa sakerna jag vet, och jag blev så glad och sprallig när jag såg snön täcka taken på grannhusen när jag kisade upp från sängen och ut genom fönstret. Jag blev så glad att jag inte kunde hjälpa att ta upp min mobil och sms:a några stycken (utan att tänka på att dom kanske sov), och sedan stampade jag trögt in till mina föreldrar och väckte dom med att säga "... det snöar" och sen gå där ifrån igen. Så nu idag när det snöade ännu mer och jag ändå måste till skolan så blev jag tvungen att ta min systers canada goose jacka som är förstor för mig och får mig att see ut som en stor röd pengvin. Och desutom, så blev jag tvungen att ta mina vinter skor som är... ja.. håriga stövlar. Men nu är det också såhär att mina jeans inte får plats varken innuti eller utanpå, så det gav mig lite problem. Men jag tog på mig ett par strumpbyxor och ett par väldigt långa strumpor, och ett VÄLDIGT långt linne och tjock-tröja. Det är inte alls min stil alls men vad gör man inte för att vara varm utomhus. (jackat täcker ju ganska mycket och är varm och skorna har samma funktion, om ni undrar :P). Så väldigt snart MÅSTE jag köpa en pulka eller liknande och dra till en backe och åka med några mina vänner som är lika barnsliga som jag själv är. Man måste ju hålla kontakten med sitt innre barn. Och såklart Snöbolls krig är ett MÅSTE! det var ett litet snöbolls krig i skolan idag men det varande ungeför bara i fem minuter eftersom vi hadde lektion. Men jaja. Jag älskar verkligen att det snöar, speciellt nu när det är mörkt, och man kan sitta med en kopp varm choklad. Och desutom om exakt en månad kommer det att vara jul! :D

Kommentarer
Postat av: bajs

SNÖ ÄR INTE BAJS

2008-12-01 @ 12:07:33
Postat av: bajs o kiss hej!

SNÄ ÄR INTE BAJS!!!!!!!!! snön är vit. om inte en hund har pissat på den.

2008-12-01 @ 12:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0