Gammal..

Vad gör man när ens husdjur blir gammalt?
Jag har två hundar, dom är så fina och jag älskar dom så mycket, men den äldsta börjar bli riktigt gammal nu. Han har blivit smal, långsam, trött, och han äter inte. Nu idag blev jag tvungen att mata honnom. Jag satt på golvet med honnom, och gav honnom en matbit i taget och såg på när han långsamt tuggade i sig maten, en bit i taget. Det var så sorgligt! Jag vet att han är gammal och att shansen att han dör snart är väldigt hög, men jag vill inte att han ska dö. Han är verkligen den bästa hunden i världen. Eller jag kanske borde säga var... men det finns nog ingen hund som han. Bra på att vakta, beskydande, lekfull, glad och en bra familje hund. Verkligen perfekt. Men jaja, naturen har sin gång och det är något vi får leva med, och aceptera. Men just nu, njuter jag bara av att han finns.
Ta aldrig något för givet, även om det verkar som om det alltid kommer att finnas där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0