Jul & annat

WARNING:  Inlägget om julen kan vara "slightly" deppigt men jag ska göra mitt bästa för att försöka se till att mina inlägg ska bli lite gladare.

Jul:  Den här julen har inte hafft någon effect på mig.. Alla har blivit glada och spralliga över att det är jul, jullov, gran och presenter dom kommer att få. Jag själv vet inte vad jag har att se fram imot... Vi har ingen gran, inga dekorationer, det finns ingen snö, förmodligen kommer jag inte få några presenter och desutom saknas det en hund från mitt liv. Det bara verkar som att inget den här julen är bra. Inte än iallafall..Hoppas på att det blir bättre kan man ju alltid göra. Jag ska iallafall köpa presenter till min syster och mina närmaste kompisar, men ännu ett problem.. pengar. Lite ont om det just nu, men jag får ta och försöka hitta på nått. Jag själv har bara kommit på fyra saker jag skulle vilja ha.. inte så mycket och dom är alla billiga.. Nja och så finns det ju ett par skor också.. och dom är ju aldrig billiga presis, men jaja.
(Era presenter kan vara en smula försenade en liten varning bara =P)

Almänt:  Den här helgen så stack mina föräldrar till Kalmar där min Farmor bor, för att se hur hon mår. Hon har cancer och är tillbaks i sjukhuset igen, men det är nog inte SÅ illa eftersom mina föreldrar inte bad mig och min syster komma ner efter dom. Så jag har varit ensam hela helgen med min syster, ioch försig så har jag inte sett så mycket av henne som vanligt eftersom hon sover bort halva dagen och jag hittar på nått. Men jaja man kan ju inte alltid vara så mycket med varandra, det tar bara så mycket tid innan man tröttnar på sällskapet. Men vi hade det ganska trevligt ialla fall. Inte så mycket som händer i mitt liv just nu så det är därför jag inte har så mycket att skriva om. (uppenbarligen) :P

Youtube spaning:   En låt som jag råkade hitta på youtube när jag bara tittade runt lite, är:  Demi lovato - Don't forget. Väldigt bra faktiskt, jag blev förvånad eftersom hon som sjunger först såg ut lite som en till Miley cyrus, med sin överglada pop musik som ovilligt fastnar i huvet på en, men sen kan man se mer likhet mellan Demi Lovato och Hayley Williams (Paramore) och deras musik. Det är en långsam låt men den är väldigt uttrycksfylld. Och hon har också väldigt snyggt hår =P. Dom som känner mig personligen och gillar min musik kommer nog att tycka om den här låten med. (Patti check it out ;P)

Veckans hit:  Alla vet ju vem Britney spears är. Hennes musik har följt oss väldigt länge, även om det var bra eller dåligt. Men på senatse tiden har hennes låtar blivit bättre, som peice of me, Break the ice, och Womanizer och nu även hennes hit Circus som så lätt fastnar i huvet och är bra att dansa till. Circus är den låten som många har väntat förventansfullt på att videon skulle komma ut. I Gallerian (vid NK) Så hade dom anställt cirkus menniskor som stod där medans hennes låt spelade i bakgrunden. Ztv har hennes låt som Veckans hitlåt som dom spelar en gång i timmen, om det är bra eller inte får ni avgöra.

Film:  Om man frågar någon på gatan (ålder 12-18) vilken film dom tycker bäst om just nu, skulle nog dom flesta säga Twilight, Filmen om den otroligt snygga vampyren Edward cullen och den nyfikna Bella och om hur deras förbjudna oförnekliga kärlek. Den här filmen är OTROLIGT bra, men jag kan inte säga att det är den bästa jag har sett någonsin (ledsen ellen =P). Men låten som Paramore gorde till filmen Decode är en av de bästa låtarna jag har hört. Men Jag rekomenderar filmen för alla även om man inte har läst boken/böckerna.

Bullar:  Bara för att jag gillar bullar =P men Ja.. En vanilj bulle skulle ju sitta fin fint just nu.. eller en lussekatt men jaja får väll springa och köpa en jäkla bulle då.. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0