'Säg att du älskar mig'

Såg filmen 'Säg att du älskar mig' idag. Sorglig film, om en 15 årig tjej som blir våldtagen av två killar i hennes skola och försöker hålla det hemligt eftersom ingen tror henne. Väldigt bra, men fan så sorglig. Får ett att må lite dåligt över att man klagar på sitt eget liv.. Men vad man kan inte låta blir ändå. Om man inte har uplevt någon sånt, är det svårt att sätta sig i en sådan situation.. Deppig film, men jag tycker den var värd att se.




Idag har varit konstig, började gråta igen. Vet inte helt vad som är med mig nu för tiden. Men ja, gick över efter ett tag. Men känner inte för att prata med någon. Nja eller familjen är väll ok. Men verkligen ingen annan.. Imorgon kommer jag nog vara för mig själv ganska mycket.. Eller inte alls. Det är konstigt hur man kan vilja vara helt ensam, men ändå vilja ha någon där.. Idag var ingen bra dag att vara ensam. Men vad gör man, ingen kunde eller ville komma. I såna här tillfällen är jag ganska glad att jag har en jävligt jobbig syster som kommer hem med godis och läsk och är med mig. Visst hon är bra på att distrahera, men som nu när jag ska jobba på mina essays, så sitter hon och kollar på film här i mitt rum medans jag skriver. Det är allt jag velat hela dagen. Bara ha någons sällskap. Någon i samma rum som ger en sån avslappnad känsla i rummet. Då kan jag värkligen konsentrera mig.. Måste ha klart det mesta till imorrn, men jag orkar inte. Inte idag.. Jag vill bara sova. Men får väll sitt uppe halva natten och göra klart det då. Sova kan jag göra nån annan gång. Jag är über lockig idag. Helt naturligt. Ganska gulligt men jaja..

Franska imorgon, första lektionen. Har fått reda på att jag inte kommer få godkänt i franska i år. Så funderar på varför jag ska gå dit. Kan ju få sov morgon om jag inte går. Till och med mamma tycekr det är onödigt att jag ska gå på lektionerna som är kvar. Men får gå dit imorgon och prat med läraren och se vad som händer. Ush ännu ett ämne som jag inte klarade av... Tydligen så kryssade jag inte alls i fel förra året när jag skulle välja språk, utan dom satte mig i franska 4 för att dom antog att jag kunde språket pga att jag har bott där. Men jag gick ju inte i en fransk skola. Jag hade bara franska 2timmar i veckan presis som här. Och jag gick aldrig någonstans förutom till mat affären eller resturanger med föreldrarna, och hur mycket lär man sig av det? Visst jag kunde beställa vad jag ville ha och ändra lite eller be om med sallad än pommes frites men mer än det kunde jag inte.. Folk måste sluta anta saker hela tiden, det blir bara fel då... Men men, gjort är gjort. Nu är det bara några få veckor kvar. Sen är det sommar lov. Då jag måste plugga matte. Det blir roligt.

Nej men ska jobba på mina essays nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0